
- To wydarzenie minęło.
KONFERENCJA SWGK PODATKI 2018
12 stycznia 2018 g. 09:30 - 14:30
Szanowni Państwo, w imieniu Zarządu SWGK Podatki Sp. z o.o. zapraszamy serdecznie na spotkanie poświęcone omówieniu zmian w prawie podatkowym oraz innych istotnych regulacjach prawnych, wchodzących w życie od 1 stycznia 2018 roku.
Spotkanie odbędzie się w dniu 12 stycznia 2018 roku, w budynku WORLD TRADE CENTER przy ul. Bukowskiej 12 w Poznaniu (teren Międzynarodowych Targów Poznańskich) w godzinach: 9.30 – 14:30.
Dla Państwa wygody zostanie udostępniony bezpłatny parking na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich (przy wjeździe wystarczy podać informację, iż przyjechali Państwo na szkolenie SWGK).
Spotkanie jest nieodpłatne. Prosimy uprzejmie o potwierdzenie przybycia oraz liczby uczestników (z podaniem nazwy firmy i nazwisk osób) do dnia 5 stycznia 2018 roku na adres: biuro@swgk.pl.
Planowana tematyka spotkania
Zmiany w CIT i PIT od 1 stycznia 2018 r.
- Uwaga wstępna.
- Zmiany w zakresie kosztów podatkowych – uwagi ogólne.
- Limit kosztów uzyskania przychodów dla usług niematerialnych i amortyzacji niektórych WNiP.
- Pojęcie nabycia WNiP.
- Ograniczenie w amortyzacji darowanych środków trwałych.
- Koszty/straty na zbyciu wierzytelności.
- Podniesienie limitu kosztów twórców oraz ich ograniczenie przedmiotowe.
- Amortyzacja fabrycznie nowych środków trwałych.
- Podniesienie limitu amortyzacji od 2018 r.
- Nowa skala podatkowa.
- Limit ryczałtu przy wynajmie.
- Cienka kapitalizacja.
- Nowe zasady cienkiej kapitalizacji.
- Koszty finansowania dłużnego i przychody odsetkowe.
- Podatek od nieruchomości komercyjnych.
- Przychody z zysków kapitałowych – wyłączenie z możliwości kompensowania dochodu zwykłego ze stratą na operacjach kapitałowych.
- PIT – małe zaliczki.
- Ulga badania i rozwój w 2018 roku.
Zmiany w VAT w 2018 r.
- Split payment – podzielona płatność:
- podzielona płatność – cel,
- funkcjonowanie mechanizmu split payment na przykładzie innych państw,
- split payment uprawnienie, czy obowiązek,
- państwowe jednostki budżetowe a podzielona płatność,
- nowe narzędzie bankowe – komunikat przelewu,
- nowa kategoria rachunku bankowego – rachunek VAT,
- skąd będą trafiały środki na rachunek VAT,
- na jakie cele można przeznaczyć środki z rachunku VAT,
- problemy z rozliczaniem faktoringu i cesji wierzytelności,
- nowa kategoria zwrotów przyspieszonych,
- „zwroty” podatku należnego z rachunku VAT,
- zachęty podatkowe stosowania mechanizmu:
a) niestosowanie solidarnej odpowiedzialności,
b) brak sankcji VAT,
c) niestosowanie podwyższonych odsetek,
d) wcześniejsza zapłata – mniejszy podatek, - wydatki związane z wprowadzeniem podzielonej płatności,
- przeciwdziałanie split payment,
- Przeciwdziałanie wyłudzeniom podatkowym:
- przesłanki umożliwiające nie rejestrowanie podatników i ich wyrejestrowanie,
- nowe regulacje umożliwiające przywrócenie rejestracji podatnika VAT,
- elektroniczny wykaz podmiotów niezarejestrowanych, wykreślonych oraz podmiotów przywróconych do rejestru,
- dostępność wykazu oraz zakres danych widniejących w wykazie podmiotów,
- weryfikacja kontrahenta – stanowisko Ministerstwa Finansów.
- Zmiany przepisów w zakresie kas rejestrujących:
- zmiany ustawowe i przepisów wykonawczych,
- przyczyny zmian,
- moment wejścia w życie zmian,
- cyfryzacja paragonów i raportów fiskalnych,
- elektroniczne przechowywanie dokumentów fiskalnych,
- nowe archiwum transakcji – centralne repozytorium (paragony fiskalne i niefiskalne w jednym miejscu),
- obowiązkowa komunikacja kas z repozytorium, z terminalami płatniczymi oraz urządzeniami umożliwiającymi komunikację radiową,
- brak internetu a możliwość fiskalizacji kasy i możliwość sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej,
- emitowane dokumenty pochodzące z kasy fiskalnej a zgodność ze strukturą logiczną JPK,
- terminy wycofywania starych kas fiskalnych,
- ważna zmiana – paragon tylko z NIP, gdy będzie wystawiana faktura,
- nowa kwota oraz nowe warunki odliczenia kwot wydatkowanych na kasy rejestrujące,
- zmiany w zakresie przesłanek warunkujących zwrot odliczonych kwot na zakup kas rejestrujących.
- Jednolity plik kontrolny
Praktyczne problemy w implementacji znowelizowanych przepisów o cenach transferowych w 2017 roku:
- Identyfikacja powiązań
- powiązania kapitałowe
- powiązanie kontrolno-zarządcze
- powiązania osobowe
- Identyfikacja obowiązku dokumentacyjnego
- zakres obowiązku – identyfikacja na podstawie przychodów lub kosztów
- grupowanie transakcji i innych zdarzeń
- istotność transakcji/ innych zdarzeń
- Elementy dokumentacji podatkowej w 2017r.
- opis działalności grupy (master file)
- opis działalności podmiotu (local file)
- opis transakcji (local file)
- analiza porównawcza (local file)
- pozostałe dokumenty (local file)
- CIT TP – praktyczne problemy w wypełnieniu deklaracji.
Wybrane problemy z obszaru prawa pracy oraz ZUS:
- Zasady zatrudniania obywateli Ukrainy w świetle obowiązujących przepisów prawa pracy, ubezpieczeń społecznych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych:
- oświadczenia o zamiarze powierzenia wykonywania pracy cudzoziemcowi;
- udzielenie cudzoziemcowi pozwolenia na pobyt czasowy i pracę;
- testy rynku pracy;
- rezydencja podatkowa;
- zasady rozliczania składek na ubezpieczenia społeczne oraz podatku dochodowego od osób fizycznych.
- Samozatrudnienie, a umowa o pracę;
- samozatrudnienie (umowa B2B), jako alternatywa dla umowy o pracę;
- samozatrudnienie i umowa o pracę w grupach kapitałowych i podmiotach powiązanych;
- niebezpieczeństwa związane z kontrolą ZUS.
Serdecznie zapraszamy!