Niemiecka gospodarka jako partner dla polskich firm
18 marca g. 10:00 - 17:00
Polsko – Niemiecka Izba Przemysłowo – Handlowa zaprasza Państwa
na szkolenie stacjonarne:
Niemiecka gospodarka jako partner dla polskich firm – aspekty współpracy i skutecznej komunikacji.
Niemcy od ponad 30 lat są najważniejszym partnerem gospodarczym Polski w dwóch podstawowych obszarach – handlu bilateralnym i inwestycjach bezpośrednich. Rozwój handlu okazał się być niezwykle dynamiczny, szczególnie po akcesji Polski do UE, i opierał się zasadniczo zjawiskom kryzysowym.
Bieżące wydarzenia polityczne i przemiany strukturalne zaczynają zmieniać charakter naszej relacji gospodarczej. Niemcy odnotowują bardzo słabe wyniki gospodarcze, dynamika relacji handlowej wyraźnie obniża się, a przyszłość tej współpracy ulegnie zapewne pewnym zmianom. Polskie firmy powinny przygotować się do tej zmiany.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z całym obszarem zmian, obejmującym opis sytuacji gospodarczej tego kraju ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji w zakresie koniunktury oraz charakteru przemian strukturalnych niemieckiej gospodarki i ich skutków dla polskiej gospodarki. Zahamowanie niemieckiej gospodarki i raczej pesymistyczne scenariusze rozwojowe nie oznaczają, że polskie firmy będą mniej aktywne na tym rynku i że spadnie atrakcyjność inwestycyjna Polski dla kapitału niemieckiego. Niemcy nadal posiadają solidną gospodarkę i mocną pozycję na światowych rynkach, co generuje znaczne korzyści dla polskich firm i naszego rynku pracy. Trzeba jednak zrozumieć aktualne przemiany i przygotować się na nowy charakter relacji.
👉Grupa docelowa: pracownicy polskich firm, zaangażowani we wzajemnej współpracy gospodarczej, szczególnie w relacjach handlowych bądź inwestycyjnych.
PROGRAM:
- Niemiecka gospodarka jako partner dla polskich firm – aspekty twarde
- Pozycja niemieckiej gospodarki na świecie – PKB, potencjał produkcyjny, eksport, scenariusze rozwojowe do roku 2050
- Pozycja Niemiec jako partnera handlowego i inwestycyjnego Polski
- Pozycja Polski jako partnera handlowego Niemiec
- Znaczenie niemieckiej gospodarki dla polskiego rynku pracy oraz sektora usług
- Współczesna gospodarka Niemiec – analiza SWOT
- Przyszłość polsko-niemieckiej współpracy gospodarczej – obszary zagrożone i rokujące rozwój
- Niemiecka gospodarka jako partner dla polskich firm – aspekty miękkie (komunikacyjne)
- Modele opisujące kultury biznesowe na świecie – typowe zachowania w Polsce i w Niemczech oraz ich ewolucja
- Niemcy – szok kulturowy – czy coś takiego istnieje? Jak niemiecka kultura biznesowa i charakter narodowy postrzegane są na świecie?
- Potencjalne obszary tabu w biznesie – jak sobie z nimi radzić?
- Pozycja kobiet w biznesie – porównanie polsko-niemieckie
- Jak radzić sobie w trudnych, polsko-niemieckich sytuacjach komunikacyjnych – panel dyskusyjny z przedstawieniem problemów i możliwych rozwiązań
Prelegentem będzie prof. SANS dr Tomasz Kalinowski – ekonomista i były dyplomata ekonomiczny. Profesor Sopockiej Akademii Nauk Stosowanych w Sopocie i były dziekan kierunku Business & Languages. Ukończył handel zagraniczny na Uniwersytecie Gdańskim. Doktorat zakresu polsko-niemieckich joint ventures. Dyplomata ekonomiczny – radca, z-ca Kierownika Wydziału Ekonomiczno-Handlowego Ambasady RP w Berlinie (1998-2005), radca-minister, Kierownik Wydziału Ekonomicznego Ambasady RP w Berlinie (2009-2014).
Przebieg szkolenia przewidziany jest w formie interaktywnej: prelegent – uczestnicy z dużą gotowością do zadawania pytań, na które prelegent chętnie odpowie bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu w polsko-niemieckich relacjach biznesowych.
Liczba miejsc jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.
|
|