Nabór na targi BEX Asia 2025 – The Built Environment Expo Asia
Informujemy, że rozpoczął się nabór do udziału w stoisku targowym Województwa Wielkopolskiego organizowanym podczas targów BEX Asia 2025 – The Built Environment Expo Asia Czytaj dalej
Wizyta studyjna w Indonezji w związku z targami IFEX 2025
Podsumowanie wizyty studyjnej na targach Indonesia International Furniture Expo 2025.
SLUSH – Helsinki
Przedłużenie naboru do udziału w wydarzeniu związanym z rozwojem i wsparciem innowacji – SLUSH, które odbędzie się w terminie 19-20 listopada 2025 r. w Helsinkach. Czytaj dalej
O projekcie SMILE
English | Polish |
Skill Match in an Intelligent Learning Environment | Dopasowanie umiejętności w inteligentnym środowisku edukacyjnym |
The Smile project aims to create a renewed synergy between HEIs and SMEs, centred on shared languages, methods, technologies, and common visions, capable of reducing the mismatch between the demand for skills expressed by production systems and the supply generated by Higher Education systems.
And that’s where the “S.MI.L.E. – Skill match in an intelligent learning environment” Project, code 2024-1-IT02-KA220-HED-000255158 comes in!
SMILE is a two-year Project, running from November 2024 to October 2026, co-funded by the Erasmus+ Programme of the European Commission, implemented by a consortium of 9 partners from 4 EU Countries and 1 non-EU country . |
Projekt SMILE ma na celu stworzenie nowej synergii między uczelniami wyższymi (HEIs) a małymi i średnimi przedsiębiorstwami (MŚP), koncentrując się na wspólnych językach, metodach, technologiach i wizjach. Jego celem jest zmniejszenie rozbieżności między zapotrzebowaniem na umiejętności zgłaszanym przez systemy produkcyjne a ofertą generowaną przez systemy szkolnictwa wyższego.
Właśnie dlatego powstał projekt „S.MI.L.E. – Dopasowanie umiejętności w inteligentnym środowisku edukacyjnym” o kodzie 2024-1-IT02-KA220-HED-000255158!
SMILE to dwuletni projekt realizowany od listopada 2024 do października 2026 roku, współfinansowany przez program Erasmus+ Komisji Europejskiej i wdrażany przez konsorcjum 9 partnerów z 4 krajów UE oraz 1 kraju spoza UE. |
Key Objectives | Kluczowe cele |
AI-based tool
Equip HEIs with a common AI-based tool for student training needs analysis and diagnosis to match their skills with those required by SMEs
SMILE model Guide and inspire career guidance practitioners towards the adoption of the SMILE Model and associated tools
Lifelong e-learning Foster lifelong e-learning of HE actors with access to OER
Alignment of a pool of experts Train a pool of teachers, career guidance and placement experts to reduce the distance between HE and production systems |
Narzędzie oparte na sztucznej inteligencji
Wyposażenie uczelni wyższych we wspólne narzędzie oparte na AI do analizy i diagnozy potrzeb szkoleniowych studentów, dopasowujące ich umiejętności do wymagań MŚP.
Model SMILE Wskazanie i inspirowanie doradców zawodowych do przyjęcia modelu SMILE i powiązanych narzędzi.
Uczenie się przez całe życie w formie e-learningu Wspieranie e-learningu dla uczestników szkolnictwa wyższego z dostępem do otwartych zasobów edukacyjnych (OER).
Zespół ekspertów Szkolenie nauczycieli, doradców zawodowych i ekspertów ds. zatrudnienia, aby zmniejszyć dystans między uczelniami a systemami produkcyjnymi. |
Partnership | Partnerstwo |
The 9 partners from 4 EU countries and 1 non-EU country expression of international institutional, chamber of commerce, academic, training, consultancy and research networks. | Projekt realizuje 9 partnerów z 4 krajów UE i 1 spoza UE, reprezentujących instytucje akademickie, izby handlowe, sieci szkoleniowe, konsultingowe i badawcze. |
CONFORM S.c.a.r.l. has been operating since 1995 at national and international level, promoting research projects, training plans, with formats in presence, experiential and e-learning, consulting activities for companies and PA, drafting of traditional communication plans and with the use of new media, audiovisual and film productions, realization of VR, AR and MR solutions and games, development of gamification and game-based marketing strategies, with the support of expert staff and a team of trainers, consultants and managers, bearers of successful experiences, as well as a dense network of relationships, with over 250 national, European and international partners. | CONFORM S.c.a.r.l. działa od 1995 roku na poziomie krajowym i międzynarodowym, promując projekty badawcze, plany szkoleniowe w formie stacjonarnej, eksperymentalnej oraz e-learningowej, a także świadcząc usługi doradcze dla firm i administracji publicznej. Zajmuje się opracowywaniem tradycyjnych planów komunikacyjnych oraz strategii wykorzystujących nowe media, produkcją audiowizualną i filmową, tworzeniem rozwiązań w zakresie VR, AR i MR oraz gier, a także rozwijaniem strategii grywalizacji i marketingu opartego na grach. Działania te wspiera zespół ekspertów, trenerów, konsultantów i menedżerów z bogatym doświadczeniem, a także rozbudowana sieć kontaktów, obejmująca ponad 250 partnerów krajowych, europejskich i międzynarodowych. |
Università degli Studi di Siena (UNISI) awards first cycle, second cycle and single long cycle degrees in the following faculties: Economics, Pharmacy, Law, Engineering, Arts and Humanities, Arts and Humanities in Arezzo, Medicine and Surgery, Mathematical, Physical and Natural Sciences and Political Science, as well as several interfaculty degrees. Unisi has over the years gained experience in coordination and management in European projects, maintaining the aim of monitoring the efficiency of scientific and technical progress and ensuring implementation to achieve the expected results. The Unisi research team involved in the S.M.I.L.E. project has international expertise in teaching innovation and transformative learning. The team cooperates with the activities for teacher education and faculty development carried out at Unisi.
The team is composed by Prof. Alessandra Romano, Dr. Giovanni Gottardo, Dr. Francesca Bulletti, and Dr. Sara Rossi. |
Uniwersytet w Sienie (Università degli Studi di Siena, UNISI) przyznaje dyplomy pierwszego, drugiego oraz jednolitego długiego cyklu studiów na następujących wydziałach: Ekonomia, Farmacja, Prawo, Inżynieria, Sztuka i Nauki Humanistyczne, Sztuka i Nauki Humanistyczne w Arezzo, Medycyna i Chirurgia, Nauki Matematyczne, Fizyczne i Przyrodnicze oraz Nauki Polityczne, a także kilka kierunków międzywydziałowych.
Na przestrzeni lat UNISI zdobyło doświadczenie w koordynacji i zarządzaniu projektami europejskimi, dążąc do monitorowania efektywności postępu naukowego i technicznego oraz zapewnienia wdrożenia działań w celu osiągnięcia oczekiwanych rezultatów. Zespół badawczy UNISI zaangażowany w projekt S.M.I.L.E. posiada międzynarodowe doświadczenie w zakresie innowacji dydaktycznych i transformacyjnego uczenia się. Zespół współpracuje z jednostkami zajmującymi się kształceniem nauczycieli oraz rozwojem kadry akademickiej na Uniwersytecie w Sienie. W skład zespołu wchodzą: prof. Alessandra Romano, dr Giovanni Gottardo, dr Francesca Bulletti oraz dr Sara Rossi.
|
Consorzio MedITech – Mediterranean Competence Centre 4 Innovation (in short, MedITech) is a public-private partnership recognized by the Ministry of Enterprises and Made in Italy as a national center of expertise with high specialization in enabling digital technologies.
The priority areas of development include the creation and certification of dataspaces, the development of Fiware solutions, experimentation on quantum communication networks, the creation of artificial intelligence models, the development of IoT solutions, experimentation with blockchain. MedITech is also active in developing a comprehensive upskilling/reskilling offer and in supporting startup incubation and acceleration programmes. |
Consorzio MedITech – Mediterranean Competence Centre 4 Innovation (w skrócie MedITech) to partnerstwo publiczno-prywatne, uznane przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Made in Italy jako krajowe centrum kompetencji o wysokiej specjalizacji w zakresie technologii cyfrowych.
Priorytetowe obszary rozwoju obejmują tworzenie i certyfikację przestrzeni danych, rozwój rozwiązań Fiware, eksperymentowanie z sieciami komunikacji kwantowej, tworzenie modeli sztucznej inteligencji, rozwój rozwiązań IoT oraz testowanie technologii blockchain. MedITech angażuje się także w opracowywanie kompleksowych programów podnoszenia i zmiany kwalifikacji (upskilling/reskilling) oraz wspiera programy inkubacji i akceleracji startupów.
|
PUEB – Poznan University of Economics And Business – offers an educational program that reflects global standards in managerial education and the latest advancements in economic thought and business development. As one of the oldest and most prestigious institutions of its kind in Poland, PUEB specializes in training business leaders, top-tier managers, economic experts, and public sector professionals. The practice-oriented curricula equip students with tools to navigate economic realities and make informed decisions. For over a decade, PUEB has collaborated with leading companies through the PUEB Partner Club, where business experts share insights and address real-world challenges. | UEP – Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu – oferuje program edukacyjny zgodny z globalnymi standardami kształcenia menedżerskiego oraz najnowszymi osiągnięciami w zakresie myśli ekonomicznej i rozwoju biznesu.
Jako jedna z najstarszych i najbardziej prestiżowych instytucji tego typu w Polsce, UEP specjalizuje się w kształceniu liderów biznesu, najwyższej klasy menedżerów, ekspertów ekonomicznych oraz specjalistów sektora publicznego. Praktycznie ukierunkowane programy nauczania zapewniają studentom narzędzia do skutecznej nawigacji w realiach gospodarczych i podejmowania świadomych decyzji. Od ponad dekady UEP współpracuje z czołowymi przedsiębiorstwami w ramach Klubu Partnera UEP, gdzie eksperci biznesowi dzielą się wiedzą i rozwiązują rzeczywiste wyzwania rynkowe. |
The Wielkopolska Chamber of Commerce and Industry represents the interests of companies, both on the domestic market and abroad. It’s mission is to support the development of enterprises and to effectively represent their interests, with particular attention devoted to small and medium-sized companies. WIPH’s team is engaging in different kinds of business initiatives, promotion of the region’s enterprises and bringing partners together. We conduct commercial negotiations, organize seminars, webinars and conferences. One of our branches is the department of legalization of the trade documents, that enables us to keep in touch with bigger companies. We also provide all types of services tied to the European initiatives. | Wielkopolska Izba Przemysłowo-Handlowa (WIPH) reprezentuje interesy firm zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Jej misją jest wspieranie rozwoju przedsiębiorstw oraz skuteczna reprezentacja ich interesów, ze szczególnym uwzględnieniem małych i średnich firm.
Zespół WIPH angażuje się w różnorodne inicjatywy biznesowe, promocję regionalnych przedsiębiorstw oraz nawiązywanie partnerstw. Prowadzimy negocjacje handlowe, organizujemy seminaria, webinary i konferencje. Jednym z naszych działów jest departament legalizacji dokumentów handlowych, który umożliwia nam utrzymywanie kontaktów z większymi przedsiębiorstwami. Świadczymy również różnego rodzaju usługi związane z inicjatywami europejskimi. |
Ss. Cyril and Methodius University in Skopje (UKIM) is the largest public university in North Macedonia that excels in various academic fields including technical, natural sciences, artistic, medical and social sciences. UKIM has a strong international presence through its active participation in numerous European and international educational networks. The Faculty of Economics-Skopje at UKIM will contribute to the SMILE project with its expertise in education, digital and green transitions, and entrepreneurship. The faculty’s work on curriculum innovation and skills development will align with the project’s goals to address the gap between educational offerings and market needs in the fields of digitalization and sustainability. | Uniwersytet św. Cyryla i Metodego w Skopje (UKIM) jest największym publicznym uniwersytetem w Macedonii Północnej, specjalizującym się w różnych dziedzinach, takich jak nauki techniczne, przyrodnicze, artystyczne, medyczne i społeczne. Wydział Ekonomiczny UKIM wnosi do projektu SMILE swoje doświadczenie w edukacji, transformacji cyfrowej i ekologicznej oraz przedsiębiorczości. Praca wydziału nad innowacjami w programach nauczania oraz rozwojem umiejętności będzie zgodna z celami projektu, aby zniwelować lukę między ofertą edukacyjną a potrzebami rynku w obszarach cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju. |
EFMD is a global network of higher education institutions. It is an internationally recognised accreditation body for business schools, universities, and corporate education programmes. EFMD connects the higher education and business sectors through its global conferences and events, reaching a network of 30,000 professionals in management education. EFMD has extensive experience managing and participating in international projects in the field of higher education, covering topics such as curriculum innovation and digital transformation. | EFMD to globalna sieć instytucji szkolnictwa wyższego. Jest międzynarodowo uznanym organem akredytacyjnym dla szkół biznesowych, uniwersytetów oraz programów edukacji korporacyjnej. EFMD łączy sektor szkolnictwa wyższego z biznesem poprzez globalne konferencje i wydarzenia, docierając do sieci 30 000 profesjonalistów w dziedzinie edukacji menedżerskiej. EFMD posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu i uczestnictwie w międzynarodowych projektach w obszarze szkolnictwa wyższego, obejmujących takie tematy jak innowacje w programach nauczania oraz transformacja cyfrowa. |
The Official Chamber of Commerce, Industry, Services and Shipping of Seville (CCSEV, Seville, Spain) is a non-profit Public Corporation established as an advisory body.
CCSEV promotes business development, entrepreneurship, internationalisation, digital innovation and green transition through several services and activities, and works in close cooperation with public authorities. |
Oficjalna Izba Przemysłowo-Handlowa, Usług i Żeglugi w Sewilli (CCSEV) jest publiczną korporacją non-profit pełniącą funkcję doradczą. Promuje rozwój biznesu, przedsiębiorczość, internacjonalizację, innowacje cyfrowe i zieloną transformację poprzez różne usługi i działania, współpracując blisko z władzami publicznymi. |
The University of Huelva is a educational institution fully aligned with the 2030 Agenda, committed to equality, equity, and sustainability, while actively engaging with its social and economic context. Although it was founded in 1993, it draws on the experience of earlier educational institutions dating back to 1859, achieving significant progress in education, research, and knowledge transfer. As a medium-sized university, it offers a welcoming atmosphere for its 12,500 students, including 1,300 postgraduate students. The university has around 1,000 faculty members and over 400 administrative staff. It offers 39 undergraduate degrees, 40 official master’s programs, and 11 PhD programs, all tailored to meet current industry demands. The University of Huelva is also a member of the “PIONEER” alliance, which aims to transform European universities by fostering connections with ecosystems to develop the next generation of innovators and knowledge producers. | Uniwersytet w Huelvie to instytucja edukacyjna w pełni zgodna z Agendą 2030, zaangażowana w promowanie równości, sprawiedliwości i zrównoważonego rozwoju, jednocześnie aktywnie współpracująca z kontekstem społecznym i gospodarczym. Choć został założony w 1993 roku, czerpie z doświadczeń wcześniejszych instytucji edukacyjnych, sięgających 1859 roku, osiągając znaczące postępy w dziedzinie edukacji, badań naukowych i transferu wiedzy. Jako uniwersytet średniej wielkości oferuje przyjazną atmosferę dla 12 500 studentów, w tym 1 300 studentów studiów podyplomowych. Uczelnia zatrudnia około 1 000 członków kadry naukowej oraz ponad 400 pracowników administracyjnych. Uniwersytet oferuje 39 kierunków licencjackich, 40 oficjalnych programów magisterskich i 11 programów doktoranckich, dostosowanych do aktualnych wymagań przemysłu. Uniwersytet w Huelvie jest również członkiem sojuszu „PIONEER”, który ma na celu transformację europejskich uniwersytetów poprzez tworzenie powiązań z ekosystemami, aby rozwijać kolejne pokolenie innowatorów i twórców wiedzy. |
RESULTS | Wyniki |
01. “SMILE” MODEL
as an innovative tool that leverages Artificial Intelligence to support HE placement and guidance systems in an analytical reading of both market and training needs 02. 4-DAY INTERNATIONAL MOBILITY during which the HEI referees will be aligned on the intelligent and predictive approach to career guidance, training and placement processes 03. MULTI-ACTOR OPEN NETWORK will favour the extension of the adoption of the SMILE model, as an EU reference to accompany HEIs in reducing the skill mismatch 04. OPEN EDUCATIONAL RESOURCES in the form of online microlearning pills and video tutorials to maintain digital, green and internationalisation skills and solutions over time |
01. MODEL “SMILE”
jako innowacyjne narzędzie, które wykorzystuje sztuczną inteligencję do wspierania systemów doradztwa i planowania w szkolnictwie wyższym, oferując analityczne podejście do potrzeb rynku i szkoleń. 02. 4-dniowa mobilność międzynarodowa podczas której referenci instytucji szkolnictwa wyższego (HEI) zapoznają się z inteligentnym i przewidywalnym podejściem do procesów poradnictwa zawodowego, szkoleń i pośrednictwa pracy 03. Sieć otwarta z wieloma podmiotami będzie odpowiadała za rozszerzenie przyjęcia modelu SMILE jako unijnego punktu odniesienia, który będzie towarzyszył instytucjom szkolnictwa wyższego w zmniejszaniu niedopasowania umiejętności 04. Otwarte zasoby edukacyjne w formie pigułek do mikronauki online i samouczków wideo, które pozwalają na utrzymanie umiejętności i rozwiązań cyfrowych, ekologicznych i związanych z internacjonalizacją na przestrzeni czasu |
18.03 – Ambasador Republiki Gwatemali w WIPH
Wielkopolska Izba Przemysłowo-Handlowa gościła JE Ambasador Republiki Gwatemali, Sandrę Américę Noriegę Urízar de Kugler.
Projekt Erasmus+ SMILE – marzec
MARZEC 2024 |
Czym jest projekt SMILE? |
Projekt „S.M.I.L.E. – Skill Match in an Intelligent Learning Environment”, kod 2024-1-IT02-KA220-HED-000255158, to dwuletnie przedsięwzięcie realizowane od listopada 2024 do października 2026 roku, współfinansowane z programu Erasmus+ Komisji Europejskiej.
Projekt realizuje konsorcjum 9 partnerów z 4 krajów UE oraz 1 kraju spoza UE (Włochy, Polska, Macedonia Północna, Belgia i Hiszpania), reprezentujących międzynarodowe instytucje, izby handlowe, środowiska akademickie, organizacje szkoleniowe, doradcze i badawcze. Celem projektu jest stworzenie nowej synergii między uczelniami wyższymi (HEIs) a małymi i średnimi przedsiębiorstwami (MŚP), opartej na wspólnym języku, metodach, technologiach i wizjach, co pozwoli zmniejszyć rozbieżność między zapotrzebowaniem na umiejętności zgłaszanym przez systemy produkcyjne a ofertą generowaną przez szkolnictwo wyższe.
|
Jakie są cele projektu SMILE? |
● Wyposażenie uczelni wyższych we wspólne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji do analizy i diagnozy potrzeb szkoleniowych studentów, aby dopasować ich kompetencje do wymagań MŚP.
● Wsparcie doradców zawodowych i inspirowanie ich do wdrażania modelu SMILE oraz związanych z nim narzędzi ● Promowanie ustawicznego e-learningu w środowisku szkolnictwa wyższego poprzez dostęp do Otwartych Zasobów Edukacyjnych (OER) ● Szkolenie nauczycieli, doradców zawodowych i ekspertów ds. zatrudnienia w celu zmniejszenia dystansu między uczelniami a rynkiem pracy |
Co wydarzyło się do tej pory? |
Działania projektowe rozpoczęły się podczas spotkania inaugurującego, które odbyło się w dniach 5–6 grudnia 2024 roku w Sewilli (Hiszpania) i było organizowane przez CCSEV. Partnerzy omówili wówczas szczegóły projektu oraz zatwierdzili wytyczne dotyczące przeprowadzenia Warsztatów Walidacyjnych. |
BEYOND.PL – raport nt. zapewnienia ciągłości działania procesów biznesowych w polskich firmach
Milion złotych i więcej kosztuje dużą firmę każdy dzień przestoju w działaniu procesów biznesowych…
Specjalista/-ka ds. relacji z członkami WIPH i rozwoju członkostwa
Do naszego zespołu poszukujemy kandydata/-ki do pracy na stanowisku: Specjalista/-ka ds. relacji z członkami WIPH i rozwoju członkostwa (2/5 etatu) oraz Specjalista/-ka ds. relacji z członkami, realizacji celów strategicznych i programu młodych talentów (3/5 etatu). Czytaj dalej
Teatr Wielki pod choinkę?
Kłopot z wyborem prezentu dla najbliższych? Zastanawiacie się Państwo, co sprawiłoby im największą radość? Teatr Wielki w Poznaniu podpowiada! Czytaj dalej