Projekt „Digital Humanist (Cyfrowy Humanista)” ma na celu rozwinięcie zestawu umiejętności cyfrowych i przedsiębiorczych u studentów kierunków humanistycznych z partnerskich uniwersytetów europejskich, przydatnych w generowaniu innowacji w zakresie produktów i usług promocyjnych oraz w cyfrowym dostępie do dóbr kultury, nawiązując do uwarunkowanych lokalnie eksperymentalnych rozwiązań marketingowych (cyfrowa narracja, web-coms, seriale internetowe, sketch-coms, fikcje) oraz najbardziej zaawansowanych technologii (trójwymiarowa rzeczywistość cyfrowa i rzeczywistość rozszerzona, aplikacje mobilne, środowiska immersyjne itp.) jako katalizatorów innowacji wspierających ewolucję usług cyfrowych w łańcuchu dostaw dóbr kultury.

 

OCZEKIWANE REZULTATY

  • Utworzenie międzynarodowej sieci współpracy między uniwersytetami, organizacjami szkoleniowymi i doradczymi, przedsiębiorstwami i organizacjami biznesowymi, która zintegruje wiedzę specjalistyczną o charakterze akademickim, technologicznym, metodologicznym i produkcyjnym.
  • Przyjęcie nowego programu uniwersyteckiego opartego na Digital Humanist, który składa się z międzynarodowych ram dydaktycznych, pozwalających ludziom rozwijać docelowo umiejętności łączące studia humanistyczne z ICT.
  • Stworzenie Podręcznika cyfrowej narracji rozwijanej w celu waloryzacji danego obszaru dla opracowania, zaprojektowania i wyprodukowania ekscytujących historii i opowieści poświęconych dziedzictwu kulturowemu.
  • Rozwijanie społecznych/kooperacyjnych form możliwości uczenia się w ramach środowiska edukacyjnego – DIGIT jako interaktywnej przestrzeni do nauki.
  • Metodyczne dostosowania rozwijające umiejętności uczniów konieczne dla zwiększenia wartości dziedzictwa kulturowego poprzez tworzenie treści multimedialnych.
  • Włączenie i zaangażowanie znacznej liczby studentów, którzy będą mieli okazję skorzystać ze stworzonych otwartych zasobów edukacyjnych, wirtualnego środowiska uczenia się i Podręcznika tworzenia cyfrowej narracji kulturowego dziedzictwa.

REZULTATY

  • Nowy program nauczania „Digital Humanist” (Cyfrowy Humanista)
  • Treści szkoleniowe w ramach Otwartych Zasoby Edukacyjne (OER)
  • Zaprojektowanie Podręcznika dla tworzenia cyfrowych, kulturowej narracji
  • Zaprojektowanie i stworzenie DIGIT – interaktywnego środowiska nauczania
  • Platforma edukacyjna

Strona główna projektu: www.digitalhumanist.unisa.it

SPOTKANIA MIĘDZYNARODOWE

Pierwsze spoktanie międzynarodowe w Sofii, Bułgaria, 13-14 grudnia 2018

Program
Pobierz

Drugie spotkanie w Atenach, Grecja, 30-31 maja 2019

Program
Pobierz

PARTNERZY PROJEKTU
Do partnerstwa należy 9 instytucji z 5 krajów UE (IT, ES, GR, BG i PL):

 

SYSTEM UNIWERSYTECKI

www.unisa.it
https://www.ua.es/
http://ips.bg/en/
www.ue.poznan.pl

SYSTEM IZB HANDLOWYCH

 

 


INNE:

 

Incubation for growth – I4G

IACuDiT – International Association of Cultural and Digital Tourism


Projekt realizowany w ramach programu Unii Europejskiej ERASMUS +

O programie Erasmus+

Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata 2014-2020. Jego całkowity budżet wynosi 14,7 mld euro. Erasmus+ opiera się na osiągnięciach europejskich programów edukacyjnych, które funkcjonowały przez 25 lat, i jest wynikiem połączenia następujących europejskich inicjatyw realizowanych przez Komisję Europejską w latach 2007-2013: programu „Uczenie się przez całe życie”, programu „Młodzież w działaniu”, Erasmus Mundus, Tempus, Alfa, Edulink, oraz programów współpracy z krajami uprzemysłowionymi w dziedzinie szkolnictwa wyższego.

Podstawowe dane liczbowe:

  • 4 mln osób skorzysta z programu;
  • 2 mln studentów skorzysta z programu;
  • 800 tys. wykładowców, nauczycieli, szkoleniowców, przedstawicieli kadry edukacyjnej i osób pracujących z młodzieżą będzie uczestniczyć w projektach mobilności pracowników;
  • 25 tys. partnerstw strategicznych połączy 125 tys. szkół, instytucji kształcenia i szkolenia zawodowego, instytucji szkolnictwa wyższego i kształcenia dorosłych, organizacji młodzieżowych i przedsiębiorstw;
  • 150 sojuszy na rzecz umiejętności sektorowych zostanie ustanowionych przez 2 tys. organizatorów kształcenia i szkolenia zawodowego oraz przedsiębiorców;
  • 150 sojuszy na rzecz wiedzy zostanie ustanowionych przez 1,5 tys. instytucji szkolnictwa wyższego i przedsiębiorstw.

Program DIGITAL HUMANIST to kolejny program realizowany przez Izbę w partnerstwie z europejskimi wyższymi uczelniami, zainteresowanych tematyką i rozwojem narzędzi edukacyjnych prosimy o zapoznanie się z informacjami na stronie projektu: www.digitalhumanist.unisa.it