INTERCOM
O projekcie
Projekt pt. Metody internacjonalizacji i komercjalizacji działań sieci biznesowych (Internationalization and Commercialisation Methods for Business Networks) jest realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie”.
Cel projektu
Ogólnym celem projektu jest transfer innowacyjnych metod internacjonalizacji i komercjalizacji działalności w sieciach biznesowych, co powinno przyczynić się do spójności społeczno-ekonomicznej krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Specyficznym celem jest wzrost umiejętności managerów kierujących sieciami biznesowymi w Polsce i na Litwie poprzez dostarczenie im narzędzi związanych z internacjonalizacją i komercjalizacją działalności biznesowej oraz przeszkolenie ich w ich stosowaniu.
Cele szczegółowe są następujące:
- Ocenić kompetencje wyselekcjonowanych managerów z Polski i Litwy w zakresie komercjalizacji i internacjonalizacji działalności sieci.
- Przeszkolić 20 managerów sieci biznesowych w zakresie komercjalizacji i internacjonalizacji działalności sieci.
- Opracować 10 strategii komercjalizacji i internacjonalizacji działalności sieci biznesowych.
- Opracować i wdrożyć 2 platformy internetowe do e-learningu oraz nauczania zintegrowanego (blended learning): www.intercomtraining.com
www.intercom-training.eu. - Poprawić 10 strategii według informacji zwrotnej otrzymanej podczas fazy testowej.
- Opracować i wdrożyć 10 profesjonalnych stron internetowych (w różnych językach), ukierunkowanych na komercjalizację i internacjonalizację działalności sieci.
- Opracować podręcznik dobrych praktyk oraz artykuł dla międzynarodowego czasopisma.
- Rozpowszechnić wyniki projektu na 1 międzynarodowej konferencji.
(relacja z panelu ekspertów: tutaj)
Partnerzy
Rola Partnerów:
Wielkopolska Izba Przemysłowo-Handlowa (kontraktor) – zakontraktowanie projektu, organizacja zespołu 12 managerów sieci biznesowych, opracowanie i wdrożenie Platformy Internetowej na potrzeby e-learningu oraz nauczania zintegrowanego (blended learning), dostosowanie treści programowych dla potrzeb platformy, kierowanie procesem opracowania 6 strategii internacjonalizacji i komercjalizacji działalności sieci biznesowych w Polsce, kierowanie procesem przygotowania 6 profesjonalnych stron internetowych, publikacja newslettera, organizacja końcowej konferencji międzynarodowej, ogólne zarządzanie projektem.
Navigator Consulting Partners LLP (kluczowy partner) – dostarczenie i ocena testu kompetencji dla managerów sieci biznesowych, opracowanie metodyki i przeprowadzenie szkolenia dla managerów, ocena przygotowanych strategii oraz stron internetowych, mentoring grupie managerów, dostarczenie zawartości merytorycznej podręcznika dobrych praktyk, rozpowszechnianie rezultatów projektu.
VSI Zmoniu kapitalo pletros ir tyrimu institutas (ang. Human Capital Research and Development Institute) – (partner stowarzyszony) organizacja grupy 8 managerów sieci biznesowych z terenu Litwy, opracowanie i wdrożenie Platformy Internetowej na potrzeby e-learningu oraz nauczania zintegrowanego (blended learning), dostosowanie treści programowych dla potrzeb platformy, kierowanie procesem opracowania 4 strategii internacjonalizacji i komercjalizacji działalności sieci biznesowych w Polsce, kierowanie procesem przygotowania 4 profesjonalnych stron internetowych, wsparcie procesu opracowywania podręcznika dobrych praktyk, artykułu, konferencji, rozpowszechniania rezultatów projektu oraz zarządzania projektem.
http://www.humancapital.lt/projects/ongoing-projects.htm
Fundacja Partnerzy dla Samorządu (partner stowarzyszony) – techniczne wsparcie procesu wdrażania platform internetowych, opracowanie podręcznika użytkownika platform, organizacja grupy testowej dla wypracowanych rezultatów projektu, ewaluacja rezultatów projektu, kierowanie procesem rozpowszechniania rezultatów, napisanie artykułu dla międzynarodowego czasopisma.
Działania
Projekt podzielony jest na 6 pakietów roboczych:
WP1 Przygotowanie do realizacji kluczowych rezultatów projektu – organizacja grup managerów w Polsce i na Litwie, przygotowanie kwestionariusza oceny kompetencji, przeprowadzenie oceny kompetencji managerskich, analiza rezultatów badania, przygotowanie wytycznych i warunków technicznych dla Platformy Internetowej, opracowanie metodyki szkoleń, przygotowanie materiałów szkoleniowych.
WP2 Dostarczenie systemu szkoleniowego i treningu – przeprowadzenie dwóch szkoleń (1 na Litwie, 1 w Polsce), zebranie danych na potrzeby opracowania strategii, opracowanie strategii komercjalizacji i internacjonalizacji działalności sieci biznesowych, ocena strategii, przygotowanie i wdrożenie profesjonalnych stron internetowych.
WP3 Przygotowanie i wdrożenie Platform internetowych dla e-learningu i nauczania zintegrowanego – opracowanie platform internetowych, dostosowanie treści programowych na potrzeby nauczania „na odległość”, przygotowanie podręcznika użytkownika platformy.
WP4 Faza testowa projektu – selekcja osób do grupy testowej, testowanie rezultatów projektu, poprawa rezultatów na podstawie otrzymanej informacji zwrotnej.
WP5 Rozpowszechnianie i ewaluacja projektu – stworzenie strony projektu, przygotowanie i wydanie ulotek projektowych, przygotowanie i wydanie newslettera, przygotowanie konferencji, przeprowadzenie wewnętrznej i zewnętrznej ewaluacji.
WP6 Zarządzanie projektem – Powołanie Komitetu Sterującego i Grupy Roboczych, przygotowanie harmonogramu prac, monitorowanie postępów prac, koordynacja projektu, przygotowanie i zapewnienie trwałości projektu.
Planowane rezultaty projektu
W ramach projektu przewiduje się powstanie następujących rezultatów:
- Raport o stanie kompetencji managerów sieci biznesowych w zakresie komercjalizacji i internacjonalizacji działań sieci biznesowych.
- Metodyka szkolenia dla managerów sieci biznesowych.
- 10 Strategii komercjalizacji i internacjonalizacji działań sieci biznesowych.
- 10 profesjonalnych stron internetowych (w różnych językach).
- 2 Platformy internetowe dla e-learningu i nauczania zintegrowanego (blended learning)
- Podręcznik użytkownika Platformy.
- 10 poprawionych Strategii komercjalizacji i internacjonalizacji działań sieci biznesowych.
- 10 poprawionych stron internetowych.
- Artykuł w międzynarodowym czasopiśmie.
- 1 międzynarodowa konferencja.
Ponadto przewiduje się, że w ramach projektu zostanie przeszkolonych co najmniej 20 managerów sieci biznesowych w zakresie komercjalizacji i internacjonalizacji działań sieci biznesowych.