Misja Gospodarcza na do Województwa Czernihowskiego na Ukrainie
Szanowni Państwo, mamy przyjemność poinformować, że w dniach 23-26 stycznia 2017 odbędzie się Misja Gospodarcza na do Województwa Czernihowskiego na Ukrainie.
Do udziału w misji zapraszamy zarówno firmy szukające potencjalnych kooperantów i podwykonawców, jak i firmy handlowe szukające zbytu na lokalnym rynku. Podczas wyjazdu będziecie Państwo mogli odwiedzić zakłady, przejść przez procesy ewentualnych partnerów oraz rozpocząć z nimi rozmowy handlowe.
Nowa siedziba Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu
Informujemy, że z dniem 1 grudnia 2016 Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu będzie się mieścił pod adresem:
ul. Szyperska 14
61-754 Poznań
Wielkopolski Kongres Gospodarczy
W dniu 22 listopada br. w IBB Andersia Hotel w Poznaniu, odbył się pierwszy . Inicjatorami i organizatorami Kongresu była Loża Wielkopolska Business Centre Club oraz Grupa Polska Press, wydawca Głosu Wielkopolskiego. Do współpracy zaproszono najważniejsze organizacje gospodarcze i związki pracodawców z regionu. Swoją obecnością kongres uświetnili przedstawiciele Wielkopolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, Pracodawców RP – Wielkopolska, Wielkopolskiego Klubu Kapitału, Wielkopolskiego Związku Pracodawców LEWIATAN, Polskiej Izby Importerów, Eksporterów i Kooperacji oraz Polsko-Niemieckiego Koła Gospodarczego w Poznaniu. Wydarzenie patronatem objęli Wojewoda Wielkopolski, Pan Zbigniew Hoffmann, Marszałek Województwa Wielkopolskiego Pan Marek Woźniak oraz Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu prof. Maciej Żukowski.
W wydarzeniu udział wzięło blisko 250 osób, wśród których znaleźli się przedstawiciele władz państwowych i samorządowych, przedsiębiorcy oraz ludzie nauki. Kongres rozpoczął Wiceprezes Business Centre Club, Kanclerz Loży Wielkopolskiej Adam Trybusz, który wraz z Prezesem Polska Press Oddział Poznań Panem Markiem Rodwaldem powitał licznie zgromadzonych gości. Organizatorzy zaplanowali trzy bloki tematyczne, każdy składający się z kilku prelekcji i panelu dyskusyjnego. W bloku pierwszym kongresu omówione zostały kwestie rynku pracy, kapitału ludzkiego w rozwoju wielkopolskiej gospodarki oraz sprawy związane z infrastrukturą i tworzeniem klimatu inwestycyjnego. W drugim bloku prelegenci skupili się na innowacjach. Omówiono założenia Regionalnej Strategii Innowacji dla Wielkopolski i tzw. małą ustawę o innowacyjności. Prelegenci, wśród których znalazła się m.in. ekspert BCC ds. przedsiębiorczości i innowacji Pani Bożena Lublińska-Kasprzak, podkreślali rolę innowacji jako szansy na wzrost wydajności i rozwój zarówno przedsiębiorstw, a tym samym całego regionu. W trzecim i zarazem ostatnim bloku tematycznym rozmawiano o perspektywach rozwoju Wielkopolski oraz jej znaczeniu w polskiej gospodarce. Z makroekonomicznego punktu widzenia zagadnienie przedstawił prof. Michał Jurek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Na zakończenie kongresu wręczono nagrody uczestnikom plebiscytu „Nasze Dobre Wielkopolskie” promującego wielkopolskie produkty, organizowanego przez Głos Wielkopolski oraz 14 lokalnych tygodników. Udział w kongresie był także okazją do wymiany poglądów i opinii na tematy gospodarcze. W rozmowach kuluarowych uczestnicy zwracali uwagę na konieczność dialogu między przedsiębiorcami, a władzą. Wszyscy uczestnicy zgodnie wyrazili chęć udziału w podobnych inicjatywach w przyszłości.
Morphisec nagrodzone przez PwC!
Szanowni Państwo,
z satysfakcją informujemy, że rozwiązanie z zakresu cyberbezpieczeństwa Morphisec, wdrażane w Polsce przez jednego naszych członków PC Service, zostało uhonorowane nagrodą PricewaterhouseCoopers People’s Choice Award na Cyber Security Day 2016 w Luxembourgu. Czytaj dalej
Porozumienie o współpracy z Wyższą Szkołą Logistyki
Wielkopolska Izba Przemysłowo-Handlowa podpisała 26 października 2016 r. porozumienie o współpracy z Wyższą Szkołą Logistyki. Przewiduje ono między innymi prowadzenie wspólnych projektów edukacyjnych – np. kooperację dotyczącą tworzenia i realizacji programu studiów na specjalności Zarządzanie logistyką w małych i średnich przedsiębiorstwach.
Porozumienie w imieniu organizacji podpisali: Wojciech Kruk – Prezydent WIPH, prof. Andrzej Korzeniowski – Rektor WSL oraz doc. Ireneusz Fechner – Kanclerz WSL. W uroczystym spotkaniu uczestniczyli też: dr Mateusz Wiliński – Dyrektor Biura Praktyk i Karier Zawodowych WSL, dr Jerzy Kur – opiekun specjalności Zarządzanie logistyką w małych i średnich przedsiębiorstwach, dr Maria Ładzińska-Depko – Wiceprezydent WIPH oraz dr Radosław Śliwka – Członek Prezydium WIPH.
Kursy języka francuskiego
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu zaprasza na KURS PRAWNICZEGO JĘZYKA FRANCUSKIEGO oraz na KURS EKONOMICZNEGO JĘZYKA FRANCUSKIEGO. Zapisy tylko do 4.11.2016! Czytaj dalej
Dialog dla kompetencji jutra
Podnoszenie kompetencji przedsiębiorstw i ich pracowników, budowanie dialogu i partnerstwa oraz prezentacja rozwiązań przyczyniających się do rozwoju firm – to główne tematy cyklu konferencji regionalnych PARP Dialog dla kompetencji jutra.
Kolejne wydarzenia zaplanowano w Poznaniu, Białymstoku i Krakowie.
Najbliższe dwie konferencje już wkrótce!
• Poznań – 27 października 2016 r.
• Białystok – 9 listopada 2016 r.
Udział w konferencjach jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona. Czytaj dalej
Kalendarium spotkań Platformy Wymiany Doświadczeń Menedżerskich
Dotychczas odbyło się siedem spotkań Platformy. Poniżej informacje dotyczące gospodarza każdego z nich.
6. Maj 2016, Makro Cash and Carry Polska, gospodarz obiektu – firma Raben Logistics Polska
7. 13.10.2016, Instalcompact, Tarnowo Podgórne
Komentarze Członków PWDM na temat Platformy:
Platforma Wymiany Doświadczeń Managerskich to doskonała okazja pozwalająca na wymianę poglądów i przemyśleń między menedżerami reprezentującymi różne przedsiębiorstwa i gałęzie przemysłu. Jestem przekonany, że niezależnie od branży i wielkości firmy – każdy jest w stanie podzielić się ciekawymi rozwiązaniami i jednocześnie czerpać z tych, które zaprezentują inni. Duża aktywność uczestników na pierwszym spotkaniu, która muszę przyznać pozytywnie nas zaskoczyła, jest najlepszym dowodem jak potrzebna jest tego typu inicjatywna. Z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkanie.
Filip Makowski, Prezes Zarządu firmy York
Jestem ogromnym zwolennikiem zaproponowanej przez SMART Project inicjatywy spotkań i wymiany doświadczeń pomiędzy zakładami produkcyjnymi różnych branż. Zaadoptowanie działających i sprawdzonych rozwiązań z innych zakładów we własnej firmie jest najtańszą i najbardziej efektywną metodą na osiągnięcie sukcesu u siebie. Niewątpliwie sposób zarządzania w firmie York, zaangażowanie i pasja menadżerów oraz pracowników wzbudza nie tylko podziw i chęć naśladowania, ale powiem szczerze, nawet lekką zazdrość. York ma fantastyczną kadrę i fantastyczne wyniki, więc jeżeli w York’u mają taki sukces, to wniosek jest prosty – u nas też tak będzie. I to, moim zdaniem, jest najważniejszą wartością jaką wynieśliśmy z wizyty w firmie York.
Jerzy Dobosz, Właściciel firmy Dramers
„Nowoczesne technologie i nowe rynki szansą na rozwój Twojego biznesu”
13 września bieżącego roku ruszyła kolejna edycja Akademii Przedsiębiorcy, organizowanej przez Bank Zachodni WBK oraz Fundusz Poręczeń Kredytowych Polfund. Czytaj dalej
13.10.2016, Instalcompact, Tarnowo Podgórne
Lider w dziedzinie produkcji zestawów hydroforowych i pompowni przeciwpożarowych, celem firmy jest również osiągnięcie wysokiej pozycji w pozostałych obszarach działalności.
Specjalizują się w projektowaniu i produkcji nie tylko zestawów hydroforowych, ale również: pompowni wody, pompowni technologicznych, pompowni ścieków, tłoczni ścieków oraz technologiach uzdatniania wody: zarówno do zastosowań komunalnych, jak i przemysłowych. Produkują również urządzenia przeciwpożarowe: pompownie przeciwpożarowe, instalacje tryskaczowe i pianowe systemy gaśnicze. Wchodzą również na rynek technologii biogazowych, na którym mają już pierwsze udane realizacje. Rozwój jest podstawą działalności – stale poszukujemy rozwiązań, które sprawią, że nasze produkty będą bardziej wydajne, łatwiejsze w obsłudze i eksploatacji i przede wszystkim – trwałe.
Podczas spotkań członkowie PWDM mają możliwość wymiany wiedzy i doświadczeń, zbudowania relacji i kontaktów oraz wzajemnej inspiracji. PWDM obchodził we wrześniu drugą rocznicę powstania. W związku z tym spotkanie, które odbyło się 13 października w siedzibie firmy Instalcompact, było okazją nie tylko do poznania procesów zachodzących w firmie, ale też do uczczenia jubileuszu. W panelu specjalnym dot. sukcesji udział wzięli Wojciech Kruk Senior i Wojciech Kruk Junior oraz gospodarze Zbigniew Hałupka i Krzysztof Hałupka z firmy Instalcompact.