Spotkanie zespołu pracującego nad nowym projektem Erasmus + pod nazwą S.Ma.R.T (skrót Sales Management and Relationships for Trade – Zarządzanie Sprzedażą oraz Relacje Handlowe) miało miejsce 17 grudnia 2020 roku.

Z powodu bieżącej sytuacji związanej z pandemią COVID-19 partnerzy spotkali się za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams. Konferencja trwała na przełomie dwóch dni roboczych podczas, których ustalono harmonogram działań na następne miesiące.

Partnerzy zaangażowani w projekt:

  • Gospodarska Zbornica Slovenije Center Za Poslovno Usposabljanje
  • Conform-Consulenza Formazione E Management Societa Consortile A Responibilita Limitata
  • Universita Politecnica Delle Marche
  • Wielkopolska Izba Przemysłowo-Handlowa
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Univerza Na Primorksem Universita Del Litorale
  • Cámara de Comercio Italiana – Barcelona

Unia Europejska będąc globalnym liderem w sprzedaży produktów z sektora agri-food odczuwa coraz większe zapotrzebowanie na pracowników wyspecjalizowanych w relacjach międzynarodowych zajmujących się sprzedażą.

Istnieje potrzeba ustanowienia innowacyjnych programów nauczania, aby kształcić profesjonalnych pośredników w zakresie właściwego pozycjonowania zarówno po stronie podaży (tj. producentów / sprzedawców), jak i po stronie popytu (tj. międzynarodowych nabywców) unijnych wysokiej jakości produktów rolnych.

S.Ma.R.T opracuje, przetestuje, zweryfikuje i wpromuje kurs oparty na zrównoważonej kombinacji zajęć w klasie, e-learningu, uczenia się opartego na grach i WBL. Projekt jest osadzony w obecnej ofercie edukacyjnej 4 uczelni w 4 krajach. Ważnym aspektem jest informacja, iż będzie nie tylko promowany przez partnerów, ale też utrzymywany przez co najmniej trzy lata po zakończeniu finansowania. W trakcie projektu około 80 studentów (20 z każdego kraju) będzie bezpośrednio zaangażowanych w kurs.

 


English Version

On Thursday the 17 of December, 2020 the kick-off meeting of a new Erasmus + project has taken place.  The Erasmus + project by the name S.Ma.R.T, which is an abbreviation of the words Sales Management and Relationships for Trade), gathered the partners via Microsoft Teams.

The partners associated with the project are the following:

  • Gospodarska Zbornica Slovenije Center Za Poslovno Usposabljanje
  • Conform-Consulenza Formazione E Management Societa Consortile A Responibilita Limitata
  • Universita Politecnica Delle Marche
  • Wielkopolska Izba Przemysłowo-Handlowa
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Univerza Na Primorksem Universita Del Litorale
  • Cámara de Comercio Italiana – Barcelona

Agri-food

The EU is a leader of global trade: in 2012, the agriproduct exports reached a record high of 138 billion €. This sum stands for 7% of all EU exports (European Commission, Monitoring EU Agri-Food Trade: Development until July 2019). Agriproducts represent 10.6% of intra-EU trade with internal market value of 372 Bn € (DG Agriculture and Rural Development, Farm Economics Unit, Statistical Factsheet 2019).

Students

There is a need to establish innovative curricula to educate professional intermediaries in order to properly position on both the supply (i.e. producers/sellers) and the demand side (i.e. international buyers) EU high quality agriproducts.
SMaRT will develop, test, validate and promote a 20 ECTS credit course. The course will be based on a balanced mixture of classroom, e-learning, game-based learning and WBL. SMaRT is embedded in the current educational offer of 4 HEIs in 4 Countries. The project will be promoted and maintained for at least three years after the end of funding. During the project at least 80 students (20 per country) will be directly involved in the course.

The anticipated results are:

  1.  the design and adoption of a new university learning curriculum, centred on international sales management in the agri-food sector. Which is configured as an integrated and permanent international framework that, through the change in the methodological paradigm, allows the development of target skills. With innovative, blended, interactive, game-based, flexible and methods and forms adaptable to individual needs,
  2. digital integration in learning, favouring access to a plurality of OER. In the form of interactive video pills, which can be freely accessed online for at least two years after project end. To allow a wide audience to students to acquire and maintain technical/managerial/commercial/relational skills over time, functional to s develop processes to increase sales volumes of agri-food SMEs, through effective management of commercial processes,
  3. the adoption of a European model of interactive and game-based university teaching. Capable of evolving learning methods, tools, solutions and situations to favour raising the level of managerial culture of students and valorising new talents for International Sales Management, generating new, concrete employment opportunities in the agri-food sector,
  4. the development of game-based learning forms and opportunities. Favoured both by the creation of the PlaS – Play to Sale game in episodes as an interactive recreational-educational Knowledge hub, to develop and evaluate skills to manage business processes and increase volumes of sale of SMEs in the agrifood sector and through the conception and construction in the classroom of real challenges to be faced and resolved,
  5. creation, through socialization spaces on the net, of networking opportunities, to aggregate ideas, experience, skills and job-placements,
  6. the involvement of a group of 80 students (20 per country) in testing the training course,
  7. the achievement by the partnership trainers, following the mobility, of a methodological alignment with the teaching techniques. In order to develop instructional design and game-based skill.

More information → Erasmus + Project SMART