Zapraszamy na wtorkowe warsztaty eksportowe, oferujące przedsiębiorcom dostęp do ekspertów i możliwości wymiany informacji na temat procedur eksportowych.
Poniżej znajdziecie Państwo tematykę i terminy spotkań. Zachęcamy do udziału!
The EU is a leader of global trade: in 2012, EU agriproduct exports reached a record high of 138 billion €, 7% of all EU exports (European Commission, Monitoring EU Agri-Food Trade: Development until July 2019). Agriproducts represent 10.6% of intra-EU trade with internal market value of 372 Bn € (DG Agriculture and Rural Development, Farm Economics Unit, Statistical Factsheet 2019).
Agriculture and the food related industries and services together provide almost 44 million jobs in the EU. The food production and processing chain accounts for 7.5% of employment and 3.7% of total value added in the EU (DG Agriculture and Rural Development, Agri-food trade in 2018: another successful year for agri-food trade)
The food and drink industry is the EU’s biggest manufacturing sector in terms of jobs and value added.
The above calls for the pivotal role of retailers and distributors to add value through branding and marketing high quality EU agriproducts. This requires market intermediaries able to properly operate in global markets, both as suppliers and buyers of high quality EU agriproducts.
At present there is no curricula in HEI to empower such market intermediaries with the set of knowledge and competences to tackle the challenges of ever-changing global markets for agriproducts. What is currently available are curricula that focus in a compartmentalised way only on one aspect of generalised agriproducts: students either study agronomy, or law for international trade, or marketing, etc. Such “silos” approach undermines the ability of the EU to maintain its global market share and enhance efficiencies of the Internal Market through better positioning of its products.
There is the need to establish innovative curricula to educate professional intermediaries to properly position on both the supply (i.e. producers/sellers) and the demand side (i.e. international buyers) EU high quality agriproducts.
SMaRT will develop, test and validate and promote a 20 ECTS credit course based on a balanced mixture of classroom, e-learning, game-based learning and WBL, embedded in the current educational offer of 4 HEIs in 4 Countries, which will be promoted and maintained for at least three years after the end of funding. During the project at least 80 students (20 per country) will be directly involved in the course.
Concrete results are:
More about: https://smarteuproject.eu/
Zapraszamy na wtorkowe warsztaty eksportowe, oferujące przedsiębiorcom dostęp do ekspertów i możliwości wymiany informacji na temat procedur eksportowych.
Poniżej znajdziecie Państwo tematykę i terminy spotkań. Zachęcamy do udziału!
Szanowni Państwo,
Zespół pracowników jest kluczowym czynnikiem wpływającym na rozwój oraz pozycję ekonomiczną i rynkową firmy a właściwe zarządzanie zespołem jest jednym z trudniejszych zadań menedżerskich.
Najlepsze efekty dla rozwoju przynoszą zespoły zróżnicowane wiekowo, w których doświadczenie i dorobek zawodowy łączy się z młodością i energią. Ważną grupę zatrudnionych u wielu pracodawców stanowią pracownicy w wieku powyżej 50-ciu lat a ich udział w strukturze zatrudnienia z roku na rok będzie coraz większy. Osoby w wieku 50+ mają zwykle duże doświadczenie i kompetencje. Cenią pracę i z zaangażowaniem wykonują obowiązki zawodowe, a ich dojrzałość przedkłada się na podejmowane w pracy decyzje.
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że w dniu 9 kwietnia b.r. w siedzibie Sądu Apelacyjnego w Poznaniu odbyło się szkolenie dla sędziów w ramach projektu „ Centra Arbitrażu i Mediacji”. Szkolenie poprowadził znakomity psycholog biznesu dr Jerzy Mellibruda.